Anna Sheftel
Chercheure régulière dans l’axe de recherche : Démocratie et pluralisme (Axe III)
Professeure à l’École des affaires publiques et communautaires de l’Université Concordia.
Page institutionnelle d’Anna Sheftel.
anna.sheftel@concordia.ca
Spécialités
Histoire orale et publique – Témoignages sur l’Holocauste – Méthodologie qualitative et éthique – Pratiques de recherche communautaires – Histoires militantes – Histoire européenne du XXe siècle – Histoire des migrations – Histoire juive – Études sur les conflits – Études sur la mémoire – Études sur le patrimoine – Études sur les génocides
Formation académique
Ph.D en philosophie, Modern History, Université d’Oxford
M.Sc. en Forced Migration, Université d’Oxford
B.A. avec Honours en linguistique, Université Concordia
- Membre du Teaching Space Working Group, Strategic Enrollment Management Project, Office of the Provost, (2024- )
- Member du Spaces and Units Collaboration Working Group, Faculty of Arts and Sciences, (2024- )
- Chair, Departmental Hiring Committee, School of Community and Public Affairs, (2023-2024)
- Membre du Arts and Science Faculty Council Steering Committee, Concordia University, (2023- )
- Membre du Search Committee for Principal of Loyola College for Diversity and Sustainability, (2022)
- Chair, Departmental Hiring Committee (LTA hire), School of Community and Public Affairs, (2022)
- Principal, School of Community and Public Affairs, Concordia University, (2021- )
- Faculty Equity Advocate, Concordia University, (2021-2022)
- Faculty representative to the Board of Governors, Saint Paul University, (2019-2021)
- Membre de conseil d’établissement, Ecole Saint-Barthélemy, Montréal, (2022- )
- Informal Consultation, War Childhood Museum, Sarajevo, (2021)
Chapitres de livres
Sheftel, A. (2018). « Listening and Learning from Stories in the Digital World, » dans K. Srigley, S. Zembrzycki et F. Iacovetta (ed.), Beyond Women’s Words: Feminisms and the Practices of Oral History in the Twenty-First Century (Oxford University Press), p. 278-282.
Articles scientifiques
Sheftel, A. (2019). « You Ask Making Questions, but you Don’t Give Many Answers’: Embracing the Mess in the Oral History Classroom”. Special Pedagogy Section of The Oral History Review. 46:2, 401-418.
Sheftel, A. (2019). « Embracing the Mess: Reflections on Untidy Oral History Pedagogy ». Special Pedagogy Section of The Oral History Review, 46:2, 341-346.
Direction de numéros de revue
Sheftel, A. (ed.). (2019). Embracing the Mess: Reflections on Untidy Oral History Pedagogy. The Oral History Review, 46(2).